Zaznacz stronę

Błąd 2093 podczas instalacji ochrony antywirusowej

OPIS PROBLEMU:
Po uruchomieniu pliku WaAgent instalacja zatrzymuje się na jednym z etapów, pojawia się komunikat o błędzie 2093.

Podczas instalacji na pasku START przy godzinie wyświetla się główka misia z paskiem postępu.
Czas instalacji jest różny w zależności od wydajności komputera i łącza z internetem, jednak jeśli po godzinie nadal wyświetla się główka misia z paskiem postępu to należy na nią kliknąć aby zobaczyć szczegóły.

PRZYCZYNY:
1. W komputerze jest inny antywirus którego PMOP nie potrafi automatycznie odinstalować
lub po deinstalacji antywirusa innej firmy w centrum zabezpieczeń Windows zostały niepotrzebne wpisy.
2. korzystanie z przestarzałych wersji instalatora
3. problemy z dostępem do Internetu
4. w komputerze jest nieprawidłowa data systemowa
5. zablokowanie są adresy niezbędne do prawidłowego działania Pandy
6. komputery są dodane do czarnej listy w konsoli MOP

ROZWIĄZANIE:
ad.1
W pierwszej kolejności warto sprawdzić czy na komputerze nie jest zainstalowany inny antywirus.
Nie zaleca się instalacji więcej niż jednego antywirusa na komputerze. Proszę odinstalować wszystkie antywirusy łącznie z pandą i po ponownym uruchomieniu komputera ponownie uruchomić plik WaAgent.

Jeśli mamy pewność że w komputerze nie ma antywirusa a mimo to problem 2093 się pojawia,
należy sprawdzić czy centrum zabezpieczeń nie ma wpisów jakiegokolwiek antywirusa lub firewalla.
Można to zrobić za pomocą programu narzędziowego WSCinfo.exe, jest dostępny pod adresem:
http://pliki.pl.pandasecurity.com/Corporate/Cloud_Office_Protection/error20093/WSCInfo.exe
Użytkownik:ftptech
Hasło:chrobry
Jeśli w programie widać wpisy antywirusów lub firewalli to można je usunąć przy użyciu przycisków:
Remove All AntiVirus Products i Remove All Firewall Products
( Po użyciu programu WSCInfo.exe należy uruchomić ponownie komputer następnie jeszcze raz uruchomić WSCInfo.exe
aby upewnić się ze nie ma tam już żadnych wpisów i dopiero wtedy instalować Pandę MOP)

ad.2 Zalogować się na stronę https://managedprotection.pandasecurity.com/console/ i pobrać aktualny instalator WaAgent.msi Wersje instalatorów są stopniowo aktualizowane. Gdy dostęp do starej wersji jest blokowany, wykorzystanie instalatora nie jest już możliwe.

ad.3 Wyłączyć w komputerze wszystkie firewalle lub otworzyć porty TCP 18226 i UDP 21226 w celu zapewnienia poprawnej komunikacji pomiędzy agentami komunikacyjnymi PMOP.

ad 4. Sprawdzić czy komputer ma poprawnie ustawioną datę i godzinę systemową i w razie potrzeby poprawić.

ad 5. Ustawić w routerze i w komputerze domyślne DNS-y oraz zrestartować router. ( czasami rozwiązaniem jest wpisanie open DNS-ów tzn: 208.67.222.222; 208.67.220.220)
Jeśli stosują Państwo filtrowanie dostępu do stron w swojej sieci to proszę odblokować następujące adresy:

Aktualizacje:
http://enterprise.updates.pandasoftware.com/updates_ent/
http://acs.pandasoftware.com/member/installers/
http://acs.pandasoftware.com/member/uninstallers/
http://acs.pandasoftware.com/member/pavsig/
http://acs.pandasoftware.com/free/
Kwarantanna:
http://hercules.pandasoftware.com/getqesi.aspx

http://hercules.pandasoftware.com/getqesd.aspx

Serwer komunikacyjny:
http://mp-agents.pandasecurity.com/Agents_5_03_00/Service.svc

http://www.pandasecurity.es/AdminIE/Services/Agents/Facade/MessageDispatcher
http://www.pandasecurity.es/AdminIE/Services/Agents/Facade/MessageDispatcher/IMessages

ad 6. Zalogować się na stronę https://managedprotection.pandasecurity.com/console/ i wybrać po prawej na górze Preference na dole jest kategoria Computer blacklist, jesli na liście są komputery których dotyczy problem, proszę skorzystać z przycisku Delete Computers

UWAGI:
* odnośnie punktu 1 W niewielkim odsetku przypadków pomimo użycia przycisków Remove All po kolejnym uruchomieniu programu WSCInfo.exe wpisy znów są widoczne. W takim przypadku można zastosować jeszcze jedną metodę polegającą na użyciu microsoftowego narzędzia WBEMTEST:

Proszę kliknąć START >> Uruchom… i w polu „Otwórz:” proszę wpisać nazwę programu: WBEMTEST i kliknąć OK lub nacisnąć klawisz ENTER.
1) Klikamy na przycisk Połacz..
2) W polu tekstowym usuwamy wpis: root\default i wpisujemy root\SecurityCenter
3) Klikamy przycisk Połącz
4) Klikamy przycisk Wylicz klasy… a potem nie zmieniając niczego klikamy OK
5) Klikamy na napis AntyVirusProducts {}
6) Klikamy na przycisk Wystąpienia
7) zaznaczmy wpis który chcemy usunąć
8) Klikamy przycisk Usuń

9) Powtarzamy polecenia 5 6 7 8 dla FirewallProducts
10) Do zweryfikowania skuteczności instrukcji proszę uruchomić WSCInfo.exe jeśli nie ma plusików przy AntyVirus Products i Firewall Products to mamy potwierdzenie że wpisy zostały poprawnie usunięte i możemy zainstalować Pandę.
Gdy pojawią się problemy przy instalacji warto przejrzeć lub wysłać do pomocy technicznej logi instalacji.
Szczegóły jak przeprowadzić logowaną instalację znajdą państwo tutaj